SLÁNSKÉ NOVINY

Problémy s prodejem zájezdů

2011-03-31 19:54:00, - redakce

Cestovní kancelář SLAN tour oznámila, že od  1. dubna  nebude přijímat objednávky zájezdů od cestovní agentury Invia.cz. Toto ne zcela obvyklé rozhodnutí okomentoval pro SN jednatel CK SLAN tour, Ladislav Peška.

Co je hlavním důvodem ukončení této spolupráce?

L.Peška:  Již od loňského roku upozorňujeme cestovní agenturu Invia na bezdůvodné zadržování plateb od našich klientů. Evidujeme řadu obchodních případů, kdy ani po 3 měsících nejsou klientem uhrazené peníze převedeny na náš účet. Opakovaně jsme je žádali o nápravu v této věci, ale  bez pozitivní odezvy.  Vzhledem k tomu, že ze zákona je za peníze klientů odpovědná cestovní kancelář, v tomto případě SLAN tour, nemůžeme akceptovat situaci, kdy tento  "dluh" neodvedených peněz u agentury Invia nekontrolovatelně narůstá.

V březnu jsme navrhli cestovní agentuře Invia.cz  myslím velmi vstřícné platební podmínky,  které byly založeny na tom, že nám peníze od klientů bude převádět do 15 dní od potvrzení rezervace, ale Invia tyto podmínky odmítla. Následně jsme se tedy s agenturou Invia dohodli na ukončení spolupráce. V současné době běží 2-měsíční výpovědní lhůta uzavřené smlouvy o obchodním  zastoupení.

 

Jak se projeví tento fakt na prodeji zájezdů CK SLAN tour?

L.Peška: Minimálně. V současné době činí podíl prodeje zájezdů přes agenturu Invia 0,3% z celkového objemu prodeje našich zájezdů na rok 2011. Samozřejmě jsme však připraveni všem cestovním agenturám (provizním prodejcům), které doposud využívaly tuto firmu jako střešní organizaci pro objednávky zájezdů a mají zájem o pokračování v prodeji našich poznávacích zájezdů, zájezdů za sportem, lázeňských pobytů a dalších nabídek, nabídnout uzavření standardní smlouvy o obchodním zastoupení.

 

Je tento přístup agentury Invia  směrem k CK SLAN tour nějak ojedinělý, nebo je to  častější jev?

L.Peška: Konzultoval jsem tento problém s  některými  dalšími kolegy, majiteli či řediteli cestovních kanceláří, a mohu říci, že jejich zkušenosti s platební morálkou této firmy jsou velmi podobné,  jako v našem případě.